تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

استفاده از اسکنر فشاری و سی ان سی در ساخت کفی کفش های طبی

کفی کفشهای طبی

 

ساخت کفی کفش های طبی یکی از روش های مبارزه با درد و مشکلات مربوط به پا محسوب می شود. در واقع کفی کفش طبی یک نوع وسیله کمکی یا ارتزی است که در داخل کفش بیمار قرار داده می‌شود تا با نگه داشتن پاها در وضعیت صاف و سالم از آنها حمایت کرده و نیروهای بیومکانیکی غیر طبیعی که بر پاها وارد می‌شود را از بین ببرد. کفی کفش بسته به نیاز بیمار می‌تواند دارای صفحاتی به عنوان ضربه‌گیر برای راحتی بیشتر پاها نیز باشد و به بیان ساده تر هر بیمار باید کفی خاص خود را بر اساس نیازهایش سفارش داده و استفاده کند. کفی‌های کفش اختصاصی با استفاده از یک قالب مخصوص که از پاها گرفته می‌شود، مورد ساخت قرار می گیرد. تکنسین‌هایی که در آزمایشگاه طراحی و ساخت کفی و کفش طبی کار می‌کنند، با استفاده از قالب تهیه شده از پای بیمار و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، یک کفی اختصاصی برای او طراحی می‌کنند که فشارهای ناشی از بدشکلی پا را خنثی کرده و یا ناهنجاری‌های آن را اصلاح کند.
کلینیک فنی صحت بخش به عنوان یکی از مراکز توانبخشی تخصصی و پیشرو در ایران همواره از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا برای تولید و عرضه کفی کفش های طبی استفاده کرده است. برای نمونه، اسکنر فشاری و دستگاه CNC برای ساخت این نوع از کفی ها، سالهاست که در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد و صحت بخش اولین مرکزی است که از این دستگاه ها در ایران استفاده کرده است.
بر همین اساس، با استفاده از دستگاه CNC ساخت کفی کفش‌های طبی به روش CAT/CAM که دقیق‌ترین و بروزترین تکنولوژی ساخت کفی کفش اروپاست، در مجموعه ارتوپدی فنی صحت بخش انجام می گیرد. در این روش پس از انجام اسکن فشاری و نوری به روش استاتیک، دینامیک و COP از پای بیمار، داده‌های اسکن شده از طریق نرم‌افزار آنالیز می شود و سپس کفی مناسب و مورد نظر به وسیله دستگاه CNC تراش می خورد. استفاده از این تکنولوژی ها علاوه بر رضایت خاطر و اطمینان بیماران، باعث بهبود فعالیت های کاری، ورزشی و سایر بخش هایی از زندگی آن ها شده است که قبلا با مشکلاتی مواجه بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید