تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

افراد مبتلا به زخم پای دیابتی چه مواردی را رعایت کنند؟

زخم پای دیابتی یکی از زخم هایی است که برخلاف زخم های معمولی به طور طبیعی درمان نمی شود و زمان بیشتری برای درمان نیاز دارد. در صورت عدم توجه به این زخم ها نیز ممکن است به آسیب های جبران ناپذیری دچار شویم. افرادی که سابقه این نوع از بیماری را دارند باید به نکات زیر توجه کنند.
– شتتشوی روزانه پا و نظافت روزانه می تواند به مبتلا نشدن زخم دیابتی کمک کند. پا از جمله قسمت های بدن است که در معرض باکتری ها و آسیب ها قرار دارد و نظافت دقیق در این زمینه کارساز خواهد بود.
– برهنه راه نروید. برهنه راه رفتن ممکن است باعث آسیب یکباره به پا شود و زخم شدن پا را سرعت ببخشد. شما می توانید از کفش های راحتی طبی و دمپایی های طبی استفاده کنید.
– پوشیدن کفش طبی مناسب نیز بسیار مهم است. این نوع کفش باید اندازه پای شما بوده و به طوری طراحی شود که آسیب ها را به حداقل برساند. کفش مناسب برای بیماران دیابتی، کفش چرمی بند دار، دارای قاب محافظ برای انگشتان پا و حداکثر پاشنه ۳سانتی متر و همینطور این کفش باید فضای کافی برای حرکت انگشتان پا داشته باشد و تنگ نباشد. افراد دیابتی برای تهیه این کفش باید به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه کنند تا اسکن ۳بعدی گرفته شده و کفش مخصوص برای آن فرد ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید