تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

با انواع ارتزها آشنا شوید

ارتز یا بریس وسیله‌‌ای است که برای کمک به عملکرد اندام یا عضو آسیب‌دیده یا دچار نقص ساخته می‌شود. استفاده از این وسیله باعث بهبود عملکرد یا کاهش درد در اندام خواهد شد و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می‌کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که ارتزها جایگزین عضو قطع شده یا مشکل دار نمی شوند. در واقع تفاوت ارتز با پروتز در این است که ارتز برای بهبود کارآیی اندام‌ها به کار می‌رود و پروتز جایگزین اندام از دست‌رفته مانند دست یا پای مصنوعی می‌‌شود.

کاربرد ارتزها
ارتزها کابردهای مختلفی دارد و از آنها برای مواردی مثل انحراف‌‌های ستون فقرات، افراد دارای فلج اطفال، دفورمیتی‌های شدید مادرزادی استفاده می‌شود. از کاربردهای مهم ارتزها می توان به محدود کردن حرکات مفصل، تقویت عضلات و مفصل ها، ثابت کردن اندام یا مفصل ضعیف، حمایت از مفصل دچار آسیب شده، کنترل حرکات غیر طبیعی و کاهش بار از مفاصل اشاره کرد.

انواع ارتزها
ارتزها انواع مختلف و کاربردهای بسیار مختلفی دارند و موارد استفاده آنها بسیار وسیع است اما از رایج‌ترین انواع ارتزها می توان به زانوبند، آرنج بند، مچ بند، گچ ها و ارتزهای جایگزین گچ، کفش طبی، کمربند طبی و حتی عینک اشاره کرد.
جنس ارتزها
ارتزها از جنس‌‌های مختلفی مثل فلز، چرم، پلاستیک یا ترکیبی از مواد مختلف به صورت پیش‌ساخته یا مخصوص هر فرد و متناسب با اندام مورد نظر توسط متخصص ارتوپدی فنی ساخته می‌شوند.

ساخت انواع ارتز در کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش
کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش با بیش از ۴ دهه تجربه و فعالیت در این حوزه، انواع ارتزهای با کیفیت را بر اساس نیاز هر فرد تولید و به مراجعین ارائه می کند. کارشناسان با تجربه این مرکز تلاش می کنند تا زیبایی ظاهری، راحتی استفاده و کیفیت را در اولویت کاری خود برای تولید انواع ارتز و بریس قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید