تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

برای درمان انحراف سر کودکان به کجا مراجعه کنیم؟

بدشکلی سر نوزاد ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود. در ابتدا باید بدانیم که استخوان‌هایی که جمجمه کودک را تشکیل می‌دهند نازک و انعطاف‌پذیر هستند. وارد آمدن فشار مداوم در یک ناحیه از جمجمه می‌تواند شکل جمجمه را تغییر دهد. ااین می‌تواند به دلیل دستورالعمل‌های توصیه شده برای خواب ایمن نوزاد باشد که باعث می‌شود نوزادان به مدت طولانی به پشت خوابانده شوند. صندلی‌های اتومبیل، کالسکه‌ها، کریرها و سایر وسایل حمل، اغلب نوزادان را نیز در این وضعیت قرار می‌دهند. در واقع رشد ناموزون جمجمه سر نوزاد می تواند باعث بروز مشکلی به نام انحراف سر شود.

 

درمان انحراف سر در کودکان
خوشبختانه انحراف سر در کودکان قابل درمان است. برخی از انواع بدفرمی‌های سر کودکان معمولاً به خودی خود و بدون هیچ گونه درمانی بهبود می‌یابد زیرا کودک شما کنترل سر خود را به دست می‌آورد و می‌تواند سر خود را به طور مستقل حرکت دهد. در صورت نیاز به درمان، مدیریت و درمان اولیه و محافظه کارانه غالباً با فیزیوتراپی آغاز می‌شود. به این صورت که با راهنمایی‌های فیزیوتراپیست کودکان، تکنیک‌های تغییر وضعیت سر نوزاد به والدین آموزش داده می‌شود تا از متمایل شدن فرزندشان به سمت صاف شده‌ی سر جلوگیری کند و باعث بهبود فرم سر شود. فیزیوتراپیست همچنین تمرینات کششی یا تقویتی را در صوررت نیاز، برای کودک انجام می‌دهد تا تقویت عضلات ضعیف یا سفت شده‌ی گردن را کشیده و یا تقویت کند. در صورت نیاز به درمان بیشتر، ممکن است شما را برای تهیه کلاه مخصوص فرم دهی سر نوزاد، به متخصص این کار ارجاع دهند.

بریس مخصوص انحراف سر کودکان
معمولا در کلینیک های ارتوپدی فنی از بریس های اختصاصی که به شکل کلاه ساخته می شوند، برای حل این مشکل استفاده می کنند. این کلاه ها پس از یک دوره استفاده باعث می شوند که رشد جمجمه و سر نوزاد به شکل طبیعی دربیاید. کلاه فرم دهی سر نوزاد از یک پوسته پلاستیکی سبک با پوشش داخلی از جنس فوم نرم ساخته شده که کاملاً برای اهداف زیبایی و فرم دهی طراحی شده است، این کلاه به کودک شما هیچ آسیبی نمی‌رساند و بر مراحل رشد کودک شما تأثیر نمی‌گذارد. کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش نیز یکی از کلینیک های ارتوپدی فنی تبریز است که نسبت به ارائه بریس های درمان کجی سر کودکان اقدام می کند. مشاوره های دقیق، اندازه گیری به کمک دستگاه های پیشرفته و ساخت اختصاصی بریس در ابعاد مورد نیاز کودک شما در صحت بخش انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید