تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

برای مراجعه به ارتوپدی فنی چه لباسی بپوشیم؟

شاید عدم آشنایی با روش کاری در ارتوپدی فنی و مراحل کاری پیش رو باعث شود که استرس زیادی هنگام مراجعه به کلینیک ارتوپدی فنی داشته باشید. اما در واقعیت این جلسات در صورت رعایت برخی از نکات، اصلا جلسات چالشی و سختی برای شما نخواهد بود.
جلسه مشاوره با پزشک یا متخصص ارتوپدی فنی با انجام معاینات جسمانی و پرسیدن چند سوال در خصوص مشکلی که دارید و روش هایی که تاکنون برای مشکل خود امتحان کرده اید، آغاز می‌‌شود. سپس پزشک یا متخصص مربوطه با شما در خصوص نیازهایتان صحبت خواهد کرد. این افراد به ارزیابی عضو مورد نظر خواهند پرداخت، آن را در جهات مختلف به حرکت درمی‌آورند، ارزیابی های لازم را انجام می‌دهند و سپس سلامت عمومی آن اندام را بررسی می‌نماید.
در صورتی که شما به ارتز تخصصی نیاز داشته باشید، متخصصین ارتوپدی فنی شروع به قالب‌ گیری اندام مورد نظر خواهد کرد. فرآیند درمان به صورت کاملا دقیق به شما توضیح داده شده و به همه سؤالات احتمالی تان در خصوص درمان پاسخ داده می شود تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در این مرحله حتما سوالاتی که ذهنتان را به خود مشغول کرده است، بپرسید تا راهنمایی های لازم به شما ارائه شود.

سوال اصلی، چه بپوشیم؟
نکته مهم در این زمینه این است که پزشک یا متخصص ارتوپدی فنی باید بتواند به راحتی به نواحی مورد نظر بدن که نیاز به درمان دارند، دسترسی پیدا کند به همین دلیل با توجه به اینکه به چه نوع درمانی نیاز دارید به انتخاب لباس مناسب بپردازید.
برای نمونه برای ارزیابی کمر باید لباس خود را در بیاورید یا آن را کنار بزنید تا فرد معالج بتواند به خوبی به کمر شما دسترسی داشته باشد. در این نوع از مراجعه ها باید لباسی بپوشید که به آسانی امکان درآوردن داشته باشد و یا به آسانی بتوانید کاملا بالا بزنید که متخصص مربوطه بتواند بررسی های لازم را به راحتی انجام دهد.
ارتز کف پا، مچ، زانو یا ساق نیز شرایط خاصی می طلبد. در این شرایط نیز باید بتوانید شلوار خود را بالا بزنید تا امکان مشاهده و معاینه این اندام فراهم شود. به همین دلیل پوشیدن شلوارک، شلوار گشاد و دامن توصیه می‌شود تا پزشک بتواند پای شما را معاینه کند. پوشیدن جورابی که تا استخوان مچ را می‌پوشاند در آن دسته از افرادی که از ارتز پا و مچ استفاده می‌کنند ضروری است. همچنین باید کفش شما به خوبی با ارتز تناسب داشته باشد.
در ارتز دست، آرنج، بازو و شانه نیز پوشیدن تیشرت راحت و یا بدون آستین توصیه می‌شود. در غیر این صورت باید لباس هایی بپوشید که راحت بتوانید درآورده و سپس بپوشید.

کادر مجرب صحت بخش
کادر متخصص و مجرب کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش، علاوه بر تخصص بالا در زمینه های مختلف ارتوپدی، تلاش می کنند تا محیط عاری از استرس و مملو از آرامشی را برای بیماران و توانخواهان عزیز فراهم کنند. برخورد مناسب با مراجعه کننده ها و پاسخگویی دقیق به سوالات بیماران باعث می شود که مراجعه کنندگان به صحت بخش امیدوارتر از قبل و توانمندتر از پیش این کلینیک فنی ارتوپدی را ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید