تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

تولید اورتزهای سارمینتو در صحت بخش

اورتزهای سارمینتو برای درمان شکستگی هومورال استفاده می شود. شکستگی هومورال و یا به بیان عامیانه تر، شکستگی استخوان بازو یکی از سخت ترین شکستگی های ممکن در بدن انسان است. استخوان بازو یا هومروس، استخوانی بلند است که بین شانه و آرنج قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه عصب های زیادی در آنجا وجود دارد، معمولا ترجیح داده می شود که به جای جراحی از روش آتل بندی استفاده شود.

روش های درمان شکستگی هومورال

دو روش کلی برای درمان این نوع از شکستگی وجود دارد. یکی از این روش ها روش جراحی است که به کمک جراحی ارتوپدی، این استخوان فیکس می شود. اما در بیشتر مواقع می توان با یک آتل بندی درست نیز به بهبود و درمان شکستگی و جوش خوردن استخوان بازو کمک کرد. روش آتل بندی زمانی به کار می آید که تکه‌های خرد شده‌ی استخوانی از جای خود حرکت نکنند وگرنه تنها روش درمانی، جراحی خواهد بود.

ارتزهای سارمینتو برای درمان شکستگی استخوان بازو

درمان غیر جراحی معمولاً با استفاده از آویز دست یا ابزار کمک کننده برای بی‌حرکت کردن شانه به نام بریس یا اُرتز سارمینتو استفاده می شود. فشرده‌سازی بافت محیطی که توسط این بریس ارائه شده است، قسمت‌های استخوان بازوی فرد بیمار را کنترل می‌کند تا بتواند به درستی التیام یابند.

پوسته‌های ارتز سارمینتو از جنس پلی‌اتیلن سفت و سخت ساخته شده است که سبک و با دوام هستند. روکش فومی ساختار سلولی بسته باعث می‌شود تا ارتز سارمینتو بر روی پوست نرم باشد. برای راحتی بیشتر و پشتیبانی سبک، این بریس هومرال بلند سارمینتو با دو زیر آستین کش‌بافت موجود می‌باشد. سیستم بندکشی این ارتز سارمینتو برای مراقبت از شکستگی استخوان بازو، به فرد اجازه می‌دهد تا تناسب خود را به راحتی تنظیم و متناسب کند. همچنین دو بند در اطراف بازو وجود دارد که هر کدام می‌توانند در صورت لزوم پیشرفت شکستگی استخوان هومروس سفت یا شل شوند. علاوه بر این، یک قسمت سرآستین برای مچ دست وجود دارد که دست را نگه داشته و آرنج را در حالت خم شده نگه می‌دارد.

این ارتز معمولا ۱۰ روز پس از آغاز درمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طوریکه در ابتدا پزشک از آتل گچی استفاده می کند و پس از حدود ۱۰ روز آتل گچی باز شده و ارتزهای سارمینتو جایگزین آن می شود.

تولید ارتز سارمینتو اختصاصی در صحت بخش

کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش خدمات مربوط به ارائه ارتزهای اختصاصی سارمینتو را به مشتریان خود ارائه می دهد. این ارتزهای سه بعدی بر اساس اندازه دور بازو و دست هر فرد ساخته می شود و به کمک پرینتر سه بعدی، دقیق ترین اندازه ارتز برای هر فرد بیمار تهیه می شود تا علاوه بر راحتی، در کاهش زمان درمان نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید