تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

درمان انحراف خارجی پاشنه پا

انحراف مچ یا پاشنه پا به سمت داخل و خارج یکی از بیماری های پا در حوزه ارتوپدی است که می تواند باعث اختلال در حرکت و درد در پاها شود. به خصوص اینکه در انحراف پا به سمت خارج، در و ناراحتی اصلی ترین شکایتی است که از سوی بیماران می شود. در واقع انحراف خارجی پاشنه عامل فشار به قسمت خارجی مچ پا محسوب می شود.

بیماری از دوران کودکی
این بیماری معمولا از دوران کودکی آغاز می شود و هرچند درمان آن در دوران کودکی راحتتر است اما اگر به هر دلیلی در دوران کودکی درمان نشود، در بزرگسالی به یک آسیب جدید تبدیل خواهد شد. درصد بسیاری از کودکان بعد از وزن گیری و ایستادن مستقل روی پاهای خود، دارای مچ پای چرخیده به سمت خارج می شوند که تا این سن به عنوان موردی فیزیولوژیک شناخته می شود. در صورتی که این چرخش به خارج بعد از دو سالگی هم ادامه داشته باشد به عنوان یک اختلال در نظر گرفته می شود که نیاز به مداخله و درمان دارد.
وجود چرخش یا انحراف در پاشنه پا و عدم درمان آن موجب ضربدری شدن زانوها، انحراف لگن، اسکولیوز، کایفوز و همچنین دردهای پا و ساق پا می شود. چرخش مچ پا به خارج با کاهش مهارت های راه رفتن و دویدن، خستگی های زودهنگام و همچنین دردهای شبانه در ارتباط است که باید با مراجعه فنی به کلینیک ارتوپدی فنی درمان شود.

تشخیص و درمان
تشخیص دقیق اختلال انحراف پاشنه پا به خارج در کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش با استفاده از تکنولوژی های جدید صورت می گیرد. معاینه بالینی در کنار اسکن کف پا و اسکن مچ و زانو می تواند میزان دقیق این اختلال را مشخص کند. درمان این اختلال بسته به شدت آن و نیز سن و شرایط زندگی بیمار و همچنین وجود اختلال دیگر متفاوت است. همه این بیماران باید ورزش های اصلاحی لازم را آموزش ببینند، درصدی از آنها باید کفش های مخصوص طبی را تا زمانی که پزشک تشخیص می دهد، بپوشند و درصدی هم از کفی های مخصوص که برای آنها ساخته می شود استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید