تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

دلایل بروز بی‌حسی و گزگز کف پا

بی حسی و گزگز کف پا از جمله شکایاتی است که بسیاری از افراد هنگام مراجعه به کلینیک ارتوپدی فنی یا پزشک ارتوپد مطرح می کنند. اما آیا می دانید که بی حسی و گزگز کف پا چگونه به وجود می آید و چه اثراتی روی سلامتی فرد می تواند داشته باشد؟

بی حسی و گزگز پا چگونه به وجود می آید؟
عصب دهی کف پا توسط شاخه ای به نام درشت نی خلفی از پشت قوزک داخلی بطرف کف پا تامین می شود. این عصب کف پا و حس های شما را کنترل می کند. همچنین در پشت قوزک کانالی بنام کانال تارس وجود دارد که علاوه بر عصب ، تاندونهای خم کننده انگشتان نیز از این کانال عبور می کنند. در مواردی که در این فضا، عصب تحت فشار باشد فرد دچار بی حسی ، گزگز و درد در کف پا و انگشتان خواهد شد که به این حالت ، سندرم کانال تارس می گویند.

عوامل به وجود آورنده این بیماری
عوامل ایجاد کننده این بیماری می تواند شامل، چاقی، پیاده روی طولانی، کفش های نامناسب و تخت، انحراف خارجی پاشنه، صافی کف پا و عوامل دیگر باشد. هر یک از این عوامل به تنهایی می تواند باعث این بیماری شود و برای درمان بیماری باید ابتدا عامل اصلی بروز آن را تشخیص داده و سپس اقدام به درمان کرد.

درمان بی حسی و گزگز کف پا
برخلاف سندرم کانال کارپ در دست ، در اینجا جراحی و یا تزریق داخل کانال چندان در درمان نقش ندارد و نمی تواند بهبود دهنده وضعیت بیماری باشد. این در حالیست که روش های ساده تر و غیرتهاجمی می تواند موثر تر باشد. برای نمونه کاهش وزن ، استفاده از کفی ها و پد مناسب داخل کفش ممکن است باعث کاهش علایم شود. در واقع بهترین درمان ، شناسایی عامل ایجاد و رفع آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید