تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

روز جهانی معلولین، یادآور موفقیت ها برای غلبه بر محدویت ها

روز جهانی معلولان

۱۲ آذر هر سال به عنوان روز جهانی معلولان یادآور مشکلاتی است که این قشر از جامعه می توانند در مواجهه با مسائلی چون آموزش، کار، ورزش و جامعه داشته باشند. اما در سال های اخیر با افزایش نمونه های موفق بسیاری که بازتاب رسانه ای خوبی نیز داشته اند، دیگر معلولیت مساوی با ناتوانی گرفته نمی شود. در واقع افزایش موفقیت های معلولین در بخش های مختلف، ۱۲ آذر ماه را نه به عنوان یک روز یادآور محدویت ها، بلکه به یک روز برای یادآوری این موفقیت ها بدل کرده است.
تماشاگران میلیاردی مسابقات المپیک و پارا المپیک امسال شاید در مواجه با ورزشکاران معلولی که حتی توان رقابتی با ورزشکاران کامل سالم را داشتند، شگفت زده شدند. این امکان با رشد علم و تکنولوژی و دانش بنیان شدن توانمندسازی معلولان محقق شده است. اگر معمولان در دهه های گذشته با پروتز های استفاده شده می توانستند توان حرکتی خود را بازیابی کرده و در کار و اجتماع موفق باشند اما امروزه می توانند به چیزی فراتر از توان حرکتی دست پیدا کنند و حتی در بخش های ورزشی مانند دو و میدانی و فوتبال نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. برخی از این معلولان با تکنولوژی های جدید توانمندسازی، کارهایی را می توانند انجام دهند که بیشتر افراد بدون معلولیت قادر به انجام آن نیستند. در واقع عزم و اراده به کمک علم، باعث شده است که مفهوم معلولیت رو به تغییر باشد.
انواع پروتز های ورزشی، پروتز های سه بعدی، پروتز ها و ابزاری که با پرینترهای سه بعدی بر اساس نیاز هر فرد معلول بر اساس ورزش مورد علاقه، شغل و نیازهایش ساخته می شوند، شکاف اجتماعی بین معلولین و افراد سالم را بیشتر از بین می برند. برای نمونه پله یکی از معظلات معلولین در ادارات بوده و هست ولی با پروتزهای جدید و دانش بنیان ساخته شده، یک فرد معلول به راحتی می تواند همانند فرد عادی از پله ها استفاده کند.
کلینیک فنی صحت بخش نیز در راستای مسئولیت های خود در قبال از بین بردن محدویت های معلولین، جزو شرکت های پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و دانش فنی جدید در ایران محسوب می شود. مجهز شدن این کلینیک به دستگاه های جدیدی چون پرینتر سه بعدی، اسکن فشاری و دستگاه های تولید پروتزهای ورزشی باعث شده است که بتوانیم با افتخار روز جهانی معلولین را گرامی داشته و از اینکه توانسته باشیم رضایت خاطر این عزیزان را کسب کنیم، به خود افتخار می کنیم. این روزها نه فقط کیفیت و کارایی پروتزها در کلینیک صحت بخش به طور کامل رعایت می شود، توجه ویژه ای به سلایق مشتریان نیز داشته ایم و کاورهای سه بعدی در طرح ها و رنگ های مختلف برای اساس این نیاز سلیقه ای مشتریان امسال برای اولین بار در کشور ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید