تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

زانوهای ریزپردازنده، پروتزهای کنترل شونده توسط کامپیوتر

زانوهای ریزپردازنده، که گاهی اوقات به عنوان زانوهای کنترل‌ شونده توسط کامپیوتر نیز شناخته می‌شوند، از فناوری استفاده می‌کنند که راه رفتن ایمن‌تر را با تلاش کمتر ارائه می‌دهد و حرکت در پله ها، رمپ‌ها و زمین‌های ناهموار را با ثبات بیشتر و آسان‌تر می‌کند. این پروتزها می توانند توان حرکتی فرد توانخواه را بالاتر برده و به خصوص در نشستن و حرکت در سطوح ناهموار نتیجه ایده آلی داشته باشند.

نحوه کار زانوهای ریزپردازنده
این پروتزها دارای یک ریزپردازنده هستند که از سنسورهای داخل مفصل جواب و داده دریافت می‌کند. در واقع، حسگرهای درون زانوهای ریزپردازنده دائماً داده‌های حرکتی و زمان‌بندی را جمع‌آوری می‌کنند و سپس زانوها آن‌ها را تفسیر می‌کنند تا تنظیمات لازم را انجام دهند. آنها تنش ها را در زمان درست تشخیص می دهند، به طور خودکار سفتی آنها را تنظیم می کنند و به کاربر اجازه می دهند برای جلوگیری از سقوط، تعادل خود را بیش از پیش حفظ کند. البته قبل از نصب، متخصص ساخت پروتز با استفاده از لپتاپ یا تبلت شاخص‌های کنترل را محاسبه کرده و پروتز زانو را تنظیم می‌کند.

زانوهای ریزپردازنده برای چه کسانی لازم است؟
زانوهای ریزپردازنده عموماً برای افرادی با سبک زندگی متوسط تا فعال که در زمین های ناهموار یا موانع محیطی اساسی تر مانند حاشیه ها و سطوح شیب دار حرکت می کنند، مناسب تر است. به ویژه برای افرادی که از دست دادن اندام دو طرفه دارند نیز به خوبی می توانند از این نوع زانوهای رایانه ای بهره گیرند. زیرا تنظیمات یکپارچه زانوهای ریزپردازنده به کاربران کمک می کند، هنگام انجام فعالیت های روزانه احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

نکات مهم درباره استفاده از زانوهای ریزپردازنده
برخی از نکات مهمی که باید در نظر بگیری، عبارت است از این که این نوع زانو کمی سنگین تر از سایر انواع زانوهای مصنوعی است و زانوهای ریزپردازنده نیاز به نظارت باتری و شارژ مجدد مکرر دارند. بسیاری از کاربران متوجه می شوند که زانوهای ریزپردازنده به خوبی با پاهای ریزپردازنده جفت و هماهنگ می شوند اما نگهداری این زانوها سخت تر است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که استفاده از این زانوها نیاز به یادگیری مورد خاصی ندارد. این زانوها بسیار ایمن هستند. به طوریکه در صورت بروز مشکل در ره رفتن، زانو به طور خودکار سفت می‌شود و یا با افزایش سرعت از سوی بیمار، سرعت حرکت زانو نیز افزایش پیدا می‌کند.

تکنولوژی های روز دنیای پروتز در صحت بخش
کلینیک فنی ارتوپدی صحت بخش تبریز همواره همگام با تکنولوژی روز تمامی خدمات مربوط به مفاصل ریزپردازنده را ارائه و انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به این مرکز، نسبت به سفارش و خرید پروتزهای مختص خود بر اساس نیازهای حرکتی که دارید اقدام کنید. کارشناسان فنی این کلینیک می توانند بر اساس سبک زندگی، وضعیت جسمانی و نیازهای روزمره شما بهترین نوع پروتز و ارتز را پیشنهاد داده و به طور اختصاصی بر اساس این داده ها، تولید و ارائه کنند.

1 Comment

  1. با عرض سلام .توضیحاتتون عالی بود
    تنظیمات این زانوها نیاز به آموزش خاصی ازطرف شرکت مربوطه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید