تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

ساخت بریس باولگ برای پای پارانتزی شدید کودک خردسال

باولگ در علم ارتوپدی به حالتی اطلاق می شود که در آن پاهای شخص خمیده رو به بیرون باشد و حتی زمانی که مچ پاها کنار هم هستند نیز این خمیدگی کاملا به نظر برسد. در نوزادان به دلیل موقعیت آنها در رحم این موضوع طبیعی است و بعد از زایمان معمولا رفع می شود اما اگر این مشکل ادامه پیدا کرد باید هر چه سریعتر نسبت به درمان آن اقدام نماییم.
تشخیص اولیه این بیماری نیز بسیار ساده است. هنگام ایستادن کودک پاها را مشاهده کنید. اگر پاها کنار هم بمانند ، اما زانوها با هم ملاقات نکنند و ساق پا به سمت بیرون خم شود ، پس کودک دارای این عارضه است. البته ممکن است این عارضه به صورت خود به خودی نیز اصلاح شود اما اگر این بیماری تا سه سالگی برطرف نشود ، مشاوره ارتوپدی اطفال ضروری است. حتی یک بیماری سلامتی زمینه ای می تواند دلیلی برای حل نشدن این عارضه باشد.
در صورتیکه عارضه باولگ درمان نشود ، می تواند منجر به عوارضی در آینده شود. به طور برجسته می تواند در راه رفتن مشکل ایجاد کند و در نهایت این شرایط ممکن است منجر به آرتروز در زانو و پهلو شود.

استفاده از بریس باولگ
باولگ بریس به بریسی اطلاق می شود مخصوص اشخاص و به خصوص کودکانی است که زانوی پارانتزی شدید دارند و به عارضه باولگ مبتلا شده اند.
این بریس از پایین به کفش طبی وصل می شود و دارای باری از طرف درون پا و زانو بند از طرف بیرون پا است که با ایجاد نیروی گشتاوری زانوی فرد را از طرف بیرون به طرف داخل می کشد. این بریس در برگیرنده مفاصل مچ وزانو است.
کارشناس ارتوپدی فنی می تواند بسته به شدت منحنی ، بریس باولگ را توصیه کند که کودک باید همیشه یا برای مدت مشخصی از آن استفاده کند. بریس ها تقریباً همیشه اولین گزینه درمانی است زیرا مانند روش هایی چون جراحی، یک روش تهاجمی به حساب نمی آید. بریس های پا ، که به طور ایده آل برای یک سال و بیشتر استفاده می شوند، می توانند یک درمان مستقل یا همراه با روش های جراحی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید