تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

ساخت پروتز پای ویژه ورزشکاران

پروتز پای اسپورت

پروتز پای اسپورت

پروتزهای پا اگرچه قابلیت های بسیار مناسبی برای فرد دارای محدودیت های حرکتی در اندام تحتانی فراهم می کنند اما برای ورزشکاران فعال در حوزه ورزش های معلولین مناسب نیستند. حتما شما هم در مسابقات پارا المپیک امسال، دونده های معلولی را دیدید که از پروتزهای خاص اندام تحتانی استفاده کرده و موفق به کسب مدال شدند. این پروتزها که این روزها ورزش معلولین و قهرمانان پارا المپیکی را امیدوارتر کرده است، می تواند توان حرکتی بسیار بالایی را همانند یک ورزشکار عادی به افراد دارای محدودیت حرکتی بدهد.

پروتز پای اسپورت برای ورزشکاران
پروتز های پای اسپورت باید مقاوم تر از پروتزهای معمولی باشند. به همین دلیل در ساخت این پروتز ها از فیبر کربن استفاده می شود. دویدن در تمام ورزش ها یک حرکت اصلی محسوب می شود و تحرک ورزشی به کمک دویدن، پریدن و حرکت پاها به وجود می آید. به همین دلیل این نوع از پروتزها باید قابلیت ارتجاعی نیز داشته باشند تا تحرک ورزشکار را افزایش دهند. دوام بالا در برابر فشارهای لحظه ای، پرش، خم شدن و حرکات پرفشار و در عین حال توان بازگشت از این فشارها بدون وارد آوردن نیروی خاصی در ساخت این پروتزها مورد توجه قرار می گیرد. این پروتزها باید به شکلی باشند که یک ورزشکار بتواند با آن احساس راحتی کرده و همانند عضوی از بدن خود، بدون نگرانی، روز حرکات ورزشی و موفقیت در رشته ورزشی خود تمرکز کند.

پروتز پای اسپورت در کلینیک فنی صحت بخش
کلینیک فنی صحت بخش نیز در کنار سایر خدمات خود از جمله ساخت انواع پروتزهای اندام تحتانی، اقدام به ساخت پروتز پای اسپورت و پروتز های ویژه ورزش کرده است. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این مرکز توانبخشی باعث می شود که ورزشکاران تمام رشته های پارالمپیکی بتوانند با خیال راحت روی ورزش و موفقیت ورزشی تمرکز کنند. سوکت تولید شده به روش انجام اسکن سه بعدی باعث می شود که پروتز تولید شده مختص نیازهای ورزشی هر ورزشکار به صورت جداگانه ساخته شده و مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از یک پرینتر سه بعدی،یک اسکنر سه بعدی و نرم افزارهای خاص، باعث می شود که این کلینیک فنی بتواند حرف اول را در تولید پروتزهای پای اسپورت در ایران بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید