تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

غلبه بر محدودیت های حرکتی برای کار و کارآفرینی

۲۹ بهمن ماه مصادف با روز کارآفرینی است. کارآفرینی تعریف مشخصی دارد. کارآفرین به شخصی گفته می شود که با ایده و یا سرمایه خود اقدام به آغاز تولید یا کسب و کاری می کند که در نتیجه آن عده ای دیگر از مردم صاحب شغل و درآمد می شوند. به مجموعه این کارها که منجر به استخدام یا توانمند کردن افراد برای کسب درآمد می شود، کارآفرینی گفته می شود. در کشورهای پیشرفته جهان، کارآفرینی اقدام بسیار ارزشمندی است که به هر شکل ممکن مورد حمایت دولت ها قرار می گیرد. معمولا در کشورهایی که کارآفرینان ارزش بالایی دارند، آمار اشتغال نیز بیشتر است و بیکاری در حداقل قرار دارد.
اما آنچه که کلینیک های فنی ارتوپدی به طور اعم و کلینیک فنی ارتوپدی صحت بخش به طور اخص انجام می دهد، نوع خاصی از کارآفرینی و توانمندسازی افراد برای ورود یا ورود دوباره به بازار کار است. معلولیت و به وجود آمدن محدودیت های حرکتی به هر دلیل می تواند به معنی از دست دادن، شغل، تفریحات و تعاملات اجتماعی برای عده ای از افراد باشد. حتی در صورت موقت بودن این محدودیت ها بازهم تا مدتی این کاستی ها در زندگی فرد وجود خواهد داشت. این در حالیست که در صحت بخش تمام تلاش خود را برای کاستن محدودیت ها و تنش ها انجام می دهیم تا فرد را در کمترین زمان ممکن، به شغل، ورزش، تفریحات مورد علاقه و تعاملات اجتماعی برگردانیم.
به خصوص اینکه شغل بیشتری نگرانی را در افراد توانخواه ایجاد می کند. بیشتر آن ها فکر می کنند که برای همیشه بیکار خواهند شد و از مشکلات مالی رنج خواهند برد یا اینکه دیگر نخواهند توانست به شغل سابق خود برگردند. این در حالیست که بیشتری مراجعان به ارتوپدی فنی صحت بخش توانسته اند شغل مورد علاقه خود را ادامه داده و همچنان به ورزش مورد علاقه خود بپردازند. ما به این اقدام برای بازگرداندن افراد دارای محدودیت حرکتی به شغل خود و یا شغلی متناسب با نیاز وی افتخار می کنیم و شاید بتوان گفت لذت بخش ترین بخش کار ما شنیدن خبر توانمند شدن و بازگشت یک فرد توانخواه به جامعه، شغل، ورزش و تفریحات مورد علاقه اش است. بازکارآفرینی برای افرادی که محدودیت را به رسمیت نمی شناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید