تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

لزوم آموزش به کودکان در حوزه معلولیت

۱۳ فروردین روز جهانی کتاب کودک است. وقتی از کتاب و به خصوص از کتاب کودک سخن به میان می آید، هدف اول را باید بر مبنای آموزش قرار داد. کودکان در سن آموزش قرار دارند و معمولا این آموزش ها در بسترهایی چون کتاب، فیلم، کارتون و دنیای دیجیتال اتفاق می افتد. همین موضوع اهمیت کتاب کودک را صدچندان می کند.
کودکان باید از همان ابتدا بدانند که معلولیت چیست و چه مشکلات احتمالی می تواند ایجاد کند؟ چگونه می توان بر معلولیت و مشکلات آن غلبه کرد و چگونه باید با کودکان و یا بزرگسالانی که دارای ناتوانایی های حرکتی و ذهنی هستند، برخورد کنیم؟ در صورتی که این آموزش ها توسط والدین و مدارس به طور کامل ارائه شود می توان امید داشت که در آینده نزدیک، صاحب جامعه دوستدار و حامی معلولان باشیم.
از جمله کتاب های بسیار خوبی که در این حوزه برای کودکان منتشر شده است، کتاب «من معلولم» نوشته «جن گرین» است که با ترجمه «قاسم کریمی» منتشر شده است. این کتاب در واقع یکی از جلدهای مجموعه کتاب های آموزشی کودک با عنوان «احساس های تو» است که توسط این نویسنده به نگارش درآمده است. هر یک از این کتاب‌ها درباره‌ی احساس یا ویژگی خاص از یک کودک، مانند ترس، حسادت، شادی، خشم، معلولیت و هر احساس دیگری است که طبیعی هم هستند. متن کتاب‌ها از زبان کودک نوشته شده است و سادگی و کوتاهی جمله‌های کتاب، سبب تأثیرگذاری بیشتر می شود.
در این کتاب خاص نیز که درباره معلولیت در کودکان نوشته شده است از نظرات چندین روانشناس سرشناس کودک استفاده شده است و مطالب آموزشی به زبان یک کودک دچار معلولیت با جملات ساده بیان می شود.
توصیه می کنیم که این کتاب را برای کودک خود تهیه کنید و به خصوص برای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله این کتاب می تواند ایده آل باشد. کتاب توسط انتشارات قدیانی منتشر شده است و از طریق اینترنت نیز قابل خریداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید