تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

ناتوانی در هنر تئاتر معنی ندارد

بسیاری از توانخواهان و کسانی که به هر دلیلی به ناتوانی حرکتی مبتلا شده اند، در ابتدا این موضوع را به معنی قطع ارتباط با اجتماع، کار و هر علاقمندی دیگرشان می دانند. اما نمونه های موفق می تواند به ما ثابت کند که محدودیت، ناتوانی و معلولیت نمی تواند و نباید ما را از زندگی و علاقمندی هایی که داشتیم جدا کند.
نمونه های بارز این موضوع در ورزش قابل مشاهده است و مسابقات معلولین که بالاترین سطح آن مسابقات پارا المپیک است، هر ساله میزبان صدها هزار معلول حرکتی است که برای اثبات توانمندی های خود به این کارزارهای ورزشی می آیند. آن ها ثابت می کنند که معلولیت مادرزادی یا معلولیت در اثر یک حادثه پایان کار یک ورزشکار نیست.
هنر نیز یکی دیگر از حوزه های فعالیتی است که همانند ورزش میزبان خیل عظیمی از افراد دارای محدودیت های حرکتی است. هنرهای مختلفی که هر ساله از سوی عده زیادی از معلولین انجام می شوند، محصولات هنری که به فروش می رسند و نمایشگاه هایی که در این حوزه دایر می شود. در این میان هنر تئاتر نیز جایگاه خاص خود را دارد و شاید در نگاه اول محدودیت حرکتی در این هنر مشکل ساز به نظر برسد اما همانند ورزش، ثابت شده است که این به نظر رسیدن به هیچ وجه درست نیست.
امروز ۷ فروردین و روز جهانی تئاتر است. شاید امروز بهترین زمان ممکن برای یادکردن از افرادی است که محدودیت را بهانه نکرده اند و تئاتر معلولان را همچنان ادامه داده و روی صحنه می روند. خوشبختانه جشنواره های تئاتری همانند جشنواره تئاتر معلولین نیز در کشور برگزار می شود و در تئاتر های دیگر روی صحنه نیز بعضا شاهد حضور هنرمندان معلول در کنار سایر هنرمندان، همپای آن ها و حتی برتر از آن ها هستیم.
کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش این روز را به همه هنرمندان دارای محدودیت های حرکتی به خصوص هنرمندان تئاتری تبریک می گوید و افتخار می کند که در کنار هنرمندان معلول ایستاده و از هیچ تلاشی برای توانمندکردنشان دریغ نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید