تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

پروتزهای سیلیکونی چه مزیت‌هایی دارند؟

پیشرفت‌های ایجاد شده در مواد و فناوری به این معناست که امروزه پروتز های بسیار طبیعی برای استفاده کنندگان از ارتز و پروتز ممکن هستند. انگشت دست، قسمتی از دست، انگشت پا، بخشی از پای از دست رفته می توانند با این نوع از پروتزها دوباره بازسازی شوند. پیشتر گفته می‌شد ساخت هیچ یک از این پروتزها امکان پذیر نیست، ولی امروزه می‌توان این پروتزها را جزء بخشی از گزینه‌های در دسترس بیماران به حساب آورد. خصوصیات سیلیکون اجازه می‍‌دهد تا راحتی بیشتر، انتقال یکپارچه و بازیابی زیبایی عضو در شبیه ترین حد به واقعیت ممکن باشد. این اعضا همچنین مزایای کارکردی قابل توجهی را ارائه می‌دهند. ظاهر زیبای پروتزهای سیلیکونی مطابق ویژگی‌های منحصر بفرد بیمار ساخته می‌شود. رنگ، رنگدانه و چشم عضو سالم را می‌توان با هر مقدار جزئیات در پروتز ایجاد کرده، که در نتیجه پروتز یا ارتز ظاهری طبیعی و منحصر بفرد پیدا می‌کند. یکی دیگر از مزایای آن انتقال یکپارچه بین پروتز و عضو شخص است، که باعث می‌شود بیش از پیش زیبایی عضو بازیابی گردد.
پروتزهای سلیکونی انگشت دست و پا و پروتز دست باید ظاهری بسیار طبیعی داشته باشد که به گونه‌ای اصلاً هیچکس متوجه تفاوت آن با عضو معمولی دست نگردد. به عبارت دیگر، این پروتزها باید دارای جزئیاتی همچون بافت پوست خود شخص، خصوصیات ناخن‌های پروتزی، لکه‌های پیری، کک و مک و غیره باشد.
این مسئله بسیار مهم است که بیمارانی که بخشی از پای خود را از دست داده‌اند با پروتزها یا ارتزهایی درمان کنیم که نه تنها احتیاجات زیبایی شخص را برآورده سازد، بلکه اعتماد بنفس او را نیز بازیابی نموده و به او کمک کند تا با مشکلات نقص عضو کنار بیاید.

مزایای پروتزهای سیلیکونی
– پروتزهای پا و انگشتان پا یک سوکت مکش تعلیق سیلیکونی یکپارچه دارد که به دقت برای هر پا طراحی می‌شود این طراحی کاملاً تماسی، با توزیع فشار برابر سیلیکون پزشکی هیپرآلرژنیک در اطراف بافت باقیمانده از عضو، در صورت پیروی از پروتکل صحیح استفاده از پروتز، احتمال از کار افتادگی پوست و جراحت را کاهش می‌دهد.
– پروتزهای انگشتان پا و پا بسیار طبیعی هستند به همین خاطر کاربر می‌تواند کارایی اجتماعی بالایی را برای فعالیت‌های متنوع داشته باشد. این مسئله هنگامی که تأثیر خود را نشان می‌دهد که فرد بخواهد از صندل یا دمپایی استفاده کند.
– از آنجایی که پروتزهای پا و انگشتان پا حاوی تجهیزات سه بعدی شبیه به قطعات پازل است، پر شدگی سیلیکون، شکل مادرزادی بخش از دست رفته عضو را حفظ خواهد کرد و برای بخش جلویی باقیمانده عضو، حمایت فراهم می‌کند. این به کاهش لنگ زدن در آخرین مرحله راه رفتن کمک می‌کند.

تولید پروتزهای سیلیکونی در صحت بخش
کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش در سال های اخیر اقدام به عرضه انواع پروتز های سیلیکونی کاربردی و زیبایی کرده است. پروتزهای تولید شده در این مرکز ارتوپدی بر اساس نیاز بیمار به بهترین شکل ممکن و با دقیق ترین ابزار به روز دنیا، اندازه گیری و تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید