تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

پروتز با سوکت بسیار سبک کربنی

اگرچه پروتزهای بسیار سبک کربنی بیشتر در ورزش مورد استفاده قرار می گیرند اما این پروتزها مزایایی دارند که آن ها را در مقابل سایر گزینه ها جذابتر می کند. پروتزهای بسیار سبک کربنی هر روزه دارای کاربردهای گسترده تری می شوند و به همین دلیل از این پروتزها به عنوان نسل جدید پروتزها نام برده می شود.

مزایای استفاده از پروتزهای بسیار سبک کربنی
از آنجا که ساختار کلی پروتزهای پنجه کربنی شبیه به پای انسان است، از الگوهای حرکتی کنترل شده کاربر پشتیبانی می‌کنند و همچنین با تغییر سرعت پیاده روی و سطوح مختلف سازگار هستند. ترکیب پوشش کف پا و درپوش اتصال یک راه حل جذاب از نظر بصری به شما ارائه می‌دهد و در کنار ظاهر کربنی به طراحی جذاب آن کمک می‌کند. پروتز پنجه کربنی بسته به اندازه پا تا وزن ۱۲۵ کیلوگرم قابل استفاده است.

ایده آل برای ورزش کردن
دانشمندان پروتز پنجه کربنی ورزشی را طراحی کرده‌اند که نیازهای ویژه ورزشکاران را برآورده می‌کند. این پروتزها قبلاً خود را در جریان مسابقات بین‌المللی و پارالمپیک ثابت کرده‌اند. کانتور فنری کربنی باعث تولید نیرو محرکه بالا و کاهش مقاومت می‌شود. این ویژگی‌ها، این پروتزها را به یک پای ورزشی با عملکرد بالا تبدیل کرده‌اند که به آن‌ها تیغه مخصوص دویدن نیز گفته می‌شود.
پنجه پای مخصوص دویدن ساخته شده از فیبر کربنی گزینه ایده‌آلی برای پروتزهای مخصوص دویدن است. این نوع پروتزها با وزن بدن فشرده می‌شوند و با برداشتن فشار به حالت اولیه برمی‌گردند. نتیجه این فشرده سازی و رفع فشار از تیغه این است که در صورت وارد آورن فشار، انرژی آزاد می‌شود و به شما امکان می‌دهد با به حداقل رساندن میزان انرژی مورد نیاز خود، کارایی بیشتری داشته باشید.

برای چه کسانی مناسب است؟
برای اطمینان از اینکه پروتز ساخته شده کاملا برای شما مناسب است، متخصص پروتز در مورد زندگی شما سوال می‌کند. از چه نوع فعالیت‌هایی لذت می‌برید؟ مشغول کار هستید یا قصد بازگشت به کار را دارید؟ چه چالش‌های فیزیکی در خانه، محله و محل کار شما وجود دارد؟ او همچنین سلامت جسمی شما را ارزیابی می‌کند. از جمله مواردی مانند قدرت عضلات، استقامت و تعادل. مهم است که به پتانسیل و همچنین وضعیت فعلی خود فکر کنید. سرانجام، هنگامی که اندام جدید شما آماده شد، درمان یا توانبخشی شما را آماده می‌کند که از تمام جزئیات پروتز خود آگاه شوید، حتی اگر این اولین پروتز شما نباشد. زیرا ممکن است مهارت‌های شما تغییر کرده باشد و فناوری پروتز جدید با پروتز قبلی شما متفاوت باشد. در مورد مراقبت از پروتز با متخصص پروتز مشورت کنید و وقت بگذارید تا یاد بگیرید چگونه با پروتز خود حرکت کنید و بدانید که پروتز چگونه می‌تواند به شما کمک کند مستقل و فعال‌تر باشید.
کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش نیز از جمله مراکز پیشرو در ساخت پروتزهای بسیار سبک کربنی
است و مشاوره و خدمات لازم در این زمینه را به ورزشکاران و عموم توانخواهان ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید