تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

کیفیت سوکت پروتز چقدر مهم است؟

در بسیاری از نوشته های پزشکی از پا به عنوان قلب دوم انسان یاد شده است. در واقع انسان ها بخش اعظمی از فعالیت های عادی، حرفه ای، کاری، ورزشی و تفریحی خود را مدیون پاهایشان هستند و از این عضو کمک می گیرند. قطع این عضو و آسیب به آن تا حد زیادی می تواند یک فرد را از نظر حرکتی با مشکل مواجه کند. در این میان پروتزهای پا می توانند کمک بزرگی برای غلبه بر بخشی از محدودیت های حرکتی ایجاد شده نموده و فرد توانجو را به زندگی قبل از قطع عضو برگردانند. در این میان انواع پروتزهای پا با انواع سوکت ها قابل عرضه هستند و کیفیت پروتزها به خصوص کیفیت سوکت ها، تاثیر زیادی در میزان بازیابی توان حرکتی دارد.

مهم ترین نکته، احساس راحتی با پروتز
یکی از مواردی که باید در ساخت پروتزها مورد توجه قرار گیرد، احساس راحتی است که فرد توانجو باید در استفاده از این محصولات داشته باشد. به خصوص اینکه سوکت پروتز برای آمپوته‌های بالای زانو نباید سخت و ناراحت کننده باشد و کیفیت زندگی استفاده کننده از این پروتز ها نباید توسط لبه‌های پر فشار پروتز محدود شود. برای نمونه، دادن آزادی حرکت بیشتر به عضلات داخل سوپاپ پروتز می تواند راحتی هنگام نشستن را افزایش دهد. علاوه بر این، سوکت پروتز انعطاف پذیر از عبور هوا جلوگیری می کند.

کارایی هم به اندازه راحتی مهم است
به طور کلی، یک سوکت پروتز مناسب می تواند باعث حداکثر راحتی در هنگام راه رفتن و نشستن، دادن حداکثر درجه آزادی برای عضلات درون سوکت و بهینه سازی انتقال قدرت بین اندام و پروتز در پیاده‌روی می شود. درست است که جنس مواد ساخته شده، کیفیت پروتز و ویژگی هایی مانند ضد آب بودن آن در قیمت نهایی تاثیرگذار است اما کارایی که شما باید از یک پروتز انتظار داشته باشید، به این مسائل بستگی دارد.

سوکت های پروتز تولید شده در صحت بخش
در مرکز ارتوپدی فنی صحت بخش، برای تولید سوکت پروتز از رزین های پلی اورتان قابل انعطاف، الیاف کربن با مقاومت بالا و فیبر مصنوعی مقاوم استفاده می شود. همچنین سوکت سیلیکون نیز به عنوان جایگزین برای سوکت پروتز انعطاف پذیر در این مرکز تولید می شود. سیلیکون چسبندگی مطلوب از جناغ را در داخل سوکت فراهم می کند تا آزادی عمل بیشتری به فرد استفاده کننده داده باشد. در واقع شما با مراجعه به این کلینیک می توانید از بین انتخاب های مختلف و مشورت گرفتن از کادر فنی متخصص و با تجربه، آنچه را که واقعا به آن نیاز دارید، سفارش داده و از خدمات ثانویه ماننند تعویض به موقع سوکت های پروتز نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید