تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

استفاده از اورتزها در درمان قوز کمر کودکان

قوز کمر و یا خم شدگی بیش از اندازه کمر یکی از بیماری های مربوط به ستون فقرات در انسان هاست که نمونه های مادرزادی و نمونه های ناشی از نشستن نادرست بیشتر از سایر موارد دیده می شود. به خصوص اینکه کودکان نیز در معرض این بیماری هستند و علاوه بر پیشگیری، در صورت بروز این بیماری باید به دنبال راه های درمان آن باشیم.

قوز کمر در کودکان
قور کمر در کودکان به دلایل مختلف می تواند ایجاد شود. ممکن است یک نوزاد با قوز کمر متولد شود و به این نوع از بیماری قوز کمر مادرزادی گفته می شود. همچنین مشکلات متابولیکی، بیماری های مربوط به عصب، بیماری استخوان شکننده، اسپینا بیفیدا و بیماری شوئرمن نیز می توانند در نهایت به قوز کمر منتهی شوند. همچنین قوز در اثر دولا دولا و خمیده راه رفتن نیز می‌تواند ایجاد شود. در چنین مواردی، به آن کیفوز خلفی گفته می‌شود که رایج‌ترین نوع قوز پشتی است و اغلب در سنین نوجوانی مشاهده می‌شود.

تشخیص قوز کمر
تشخیص قوز کمر از طرق مختلف امکانپذیر است. برای نمونه با استفاده از عکسبرداری، سی تی اسکن و ام آر آی این بیماری را به آسانی تشخیص داد. در صورتی که قوز کمر به موقع و به صورت دقیق تشخیص داده شود، قابل درمان بوده و حتی می توان با روش های غیر از جراحی نیز این بیماری را درمان کرد. در صورت بروز مشکل حاد باید روش جراحی مد نظر باشد و معمولا می تواند با استفاده از ارتزها و بریس ها و به کمک فیزیوتراپی بسیاری از مشکلات این بیماری را از بین برد.

درمان قوز کمر در کودکان با استفاده از اورتزها
اورتزها و بریس ها از جمله مواردی هستند که می توانند به درمان قوز کمر کودکان کمک کنند. به این منظور باید کارشناسان ارتوپدی فنی با استفاده از دستگاه های دقیق میزان قوز کمر کودک را تعیین کرده و بر اساس آن اورتز و بریس مناسب را برای کودک بسازد. در بسیاری از موارد قوز کمک با استفاده از بریس مناسب، قابل اصلاح است. کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش از جمله مراکزی است که با استفاده از دستگاه های به روز، ارتزهای مناسبی را برای درمان این بیماری تهیه کرده و به کودک برای اصلاح قوز کمر کمک می کند. قابلیت بالای درمانی و توجه به زیبایی ظاهری در کنار راحتی کودک در استفاده از این بریس و ارتز از جمله مواردی است که در کلینیک ارتوپدی فنی صحت بخش رعایت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید