تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

استفاده از ربات‌ها برای کمک به بیماران حرکتی

بیماران حرکتی و افراد دارای معلولیت معمولا نیازمند وسایل کمک حرکتی و پروتزها برای انجام فعالیت های روزمره خود هستند. بر همین اساس از دیرباز ساخت انواع پروتزها به اصلی ترین بخش توانبخشی وارتوپدی تبدیل شده است. در کنار این موضوع، استفاده از وسایلی چون صندلی های چرخدار نیز به وفور مشاهده می شود.
اما این روزها با رشد تکنولوژی ها شاید ورود بخش های مختلفی از جمله صنعت رباتیک به حوزه توانبخشی هستیم. شاید بتوان ربات ها را آینده توانبخشی و ارتوپدی فنی دانست و از آن به عنوان صنعت مکمل ارتوپدی فنی نام برد.

ربات‌های پوشیدنی
اگزوسها یا اسکلت های بیرونی که ربات های پوشیدنی گفته می شوند برای بازیابی توان حرکتی بیماران طراحی می شوند و اتلانته در واقع نسل دوم از اگزو واندرکرافت محسوب می شود که به فیزیوتراپ ها این اجازه را می دهد حرکات و برنامه های ورزشی بیمار را تنظیم کنند و از راه دور آن را کنترل کنند.
این دستگاه که موفق به کسب گواهینامه MDR از اروپا شده به بیماران و کارکنان پزشکی که در طول کار دچار خستگی هستند کمک می کند تا برای حرکت، کمتر انرژی مصرف کنند.
در ویدئویی که از این اسکلتون منتشر شده، بیمار می تواند در حالی که تعادلش را از دست داده، تعادلش را حفظ کند. قابلیت دویدن با سرعت نیز به این ربات اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید