تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

بررسی بریس‌های مچ پا و مچ دست

این روزها بریس های مختلفی برای نقاط مختلف بدن ساخته می شود اما هنوز هم پرکاربردترین بریس را می توان بریس های مچ پا و مچ دست عنوان کرد. اما این دو بریس چه ویژگی ها و مشخصاتی دارند و در مورد این وسایل توانبخشی چقدر اطلاعات داریم؟

بریس مچ پا
بریس‌های ارتوپدی مچ پا برای جلوگیری از رگ به رگ شدن و کشیدگی بیش از حد ناشی از چرخش به بیرون یا داخل هستند و همچنان به پای شما اجازه می‌دهند تا برای کارهای عادی مانند پیاده‌روی یا حتی دویدن حرکت کند. این فشرده‌سازی در بعضی موارد می‌تواند به بیمار این امکان را بدهد تا تورم و التهاب کمتری را تجربه کند. یک بریس‌ مچ پای خوب قابل شست‌وشوست و می‌توانید از آن در زندگی روزمره‌ برای تسهیل حرکت استفاده کنید، حتی هنگامی که در حال بهبود از آسیب دیدگی قابل توجهی در مچ پا هستید و در غیر این صورت، به محافظتی تهاجمی‌تر و محدودکننده‌تر احتیاج خواهید داشت.

بریس مچ دست
مچ‌بندهای دست یک راه آسان برای مچ‌های خسته‌ای هستند که باعث بروز درد و ناراحتی شده است. مچ‌بند دست به شما کمک می‌کند که مچ دست خود را سفت نگه دارید و بتوانید بدون هیچ محدودیتی آن را حرکت دهید.
بریس مچ دست همچنین باعث کاهش فشار روی عصب مدیان می‌شود. علاوه بر این، مچ‌بندها درد را کاهش می‌دهند و انجام حرکات را دشوار می‌کنند. یک مچ بند خوب، مچ دست شما را آرام می‌کند، مدت‌زمان طولانی کارایی دارد و به آسانی پوشیده و درآورده می‌شود و همچنین به راحتی قابل شست‌وشوست. همچنین باید مچ دست در موقعیت طبیعی قرار دهد و همچنین حرکات سادهٔ مچ دست قابل انجام باشد اما حرکات پیچیده دست را محدود کند.

کارایی بریس ها در توانبخشی
بریس‌های ارتوپدی معمولاً برای بی‌حرکت کردن مفاصل استفاده می‌شوند و اجازه می‌دهند آنها در موقعیتی مؤثر بهبود پیدا کنند. به این ترتیب، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها مقدار مناسبی از جریان خون را دریافت می‌کنند و از حرکاتی که ممکن است صدمات موجود در آنها را تشدید یا بدتر کند، جلوگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید