تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

کفش طبی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

کفش طبی اصطلاحی است که این روزها بسیار رایج شده است. کفش طبی به کفشی گفته می شود که در کارگاهی خاص، با تجویز پزشک و زیر نظر مهندسین ارتوپدی فنی ساخته شود. این ساده ترین تعریفی است که می توان از کفش طبی ارائه داد. شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح شده باشد که کفش هایی که در بازار به عنوان کفش طبی به فروش می رسند، واقعا برای بیماران مناسب هستند؟ واقعیت این است، کفش هایی که در بازار و مغازه های کفش فروشی موجود است و گاهی برای فروش بیشتر، نام کفش طبی روی آن ها می گذارند، بیشتر یک روش تجاری برای فروش بیشتر محسوب می شود. این کفش ها شاید فقط برای افراد سالم مناسب باشند و راحتی و امکانات طبی بیشتری به آنها بدهند اما برای کسانی که با مشکلات و دمفورمیتی های شدید مواجهند، اصلا مناسب نیستند.

کفش طبی واقعی
کفش طبی واقعی معمولا بر اساس نیازهای فرد بیمار به صورت اختصاصی برای او ساخته می شود. نوع بیماری و مشکلات پا، اندازه دقیق پا و آنچه که بیمار به آن نیاز دارد، باعث می شود تا شکل و فرم یک کفش طبی واقعی مشخص شود. برای تعیین این موارد و ساخت کفش طبی اختصاصی شما نیاز به مراجعه به یک کلینیک فنی اورتپدی دارید.

ویژگی های کفش طبی
علاوه بر اختصاصی بودن، یک کفش طبی مناسب باید ویژگی های خاص دیگری نیز داشته باشد تا بتوان گفت که از کیفیت مناسب برخوردار است. برای نمونه کفش طبی مناسب باید با شکل پای شما مطابقت داشته باشد. همچنین از آنجایی که کفش طبی با توجه به شرایط پای افراد ساخته می‌‌شود، باید فضای کافی در اختیار پای آنها قرار می‌گیرد تا از ساییده شدن نقاط مختلف آن به کفش جلوگیری شود. دوام مناسب و استفاده از مواد اولیه با کیفیت برای ساخت کفش طبی نیز بسیار مهم است. همچنین ظاهر کفش طبی نیز باید با سلیقه هر فرد متناسب باشد و نباید بیمار را مجبور کرد که از کفش هایی استفاده کند که شکل و رنگ آن مطابق سلیقه اش نیست. در نهایت، برخی از بیماران دوست ندارند، بقیه افراد بفهمند که از کفش طبی استفاده می کنند. این کفش ها باید به گونه ای ساخته شود که شکل و اندازه ای شبیه کفش های معمولی داشته باشند.
تولید کفش طبی برای تمام سلایق و نیازها
کلینیک فنی ارتوپدی صحت بخش پس از دهه های متوالی تلاش در زمینه تولید کفش های طبی و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، توانسته است در کیفیت، زیبایی و کارایی، رضایت تمام مشتریان خود را کسب کرده و کفش هایی به افراد دارای بیماری ها و نیازهای متفاوت بر اساس سلیقه شان ارائه دهد. تنوع بالا در رنگ و طرح کفش های طبی مردانه و زنانه باعث شده است که در کلینیک فنی ارتوپدی صحت بخش زیبایی فدای راحتی و کیفیت نشده و تمام این مسائل به صورت توامان در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید