تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

ارتز ها و کست های ۳بعدی چاپی

کست سه بعدی تکنولوژی پرینت سه بعدی بار دیگر در عرصه پزشکی به کمک بیماران می شتابد. از گذشته تا به حال استخوان های شکسته را با گچ گیری درمان می کردند. اما با ورود تکنولوژی پرینت سه بعدی به دنیای پزشکی این امکان به وجود آمده تا کست های بهتر و حتی با ظاهری زیبا را برای هر بیماری به طور سفارشی پرینت گرفت. در ادامه بیشتر بخوانید.
یک کست پرینت شده سه بعدی در واقع جایگزین گچ ارتوپدی پوسته ای است که اغلب از گچ ساخته شده و برای ثابت نگه داشتن اندام یا بخشی از بدن به منظور بهبودی بخش آسیب دیده در شرایط شکستگی استخوان مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه گچ های ساخته شده سنتی در بهبودی استخوان های شکسته موثر هستند، اما محدودیت های متعددی را ایجاد می کنند. گذشته از این واقعیت است که این گچ ها از نظر ظاهری ناخوشایند بوده و پوشیدن آنها راحت نیست، محدودیت های دیگری نیز وجود دارد:
اندام آسیب دیده در طول دوره درمان غیر قابل دسترس می باشد. در نتیجه فرد احساس ناراحتی و خشکی در پوست زیر گچ می کند. از آنجا که اندام شکسته با گچ پوشیده شده است، ناحیه زیر گچ نمی تواند تمیز شود و گاهی اوقات ممکن است سبب ایجادعفونت یا اگزما شود.
گچ ها می توانند وزن قابل توجهی داشته باشند که سبب ایجاد محدودیت در حرکت می شود.
این گچ ها ضد آب نبوده و در صورت خیس شدن شکسته و روند بهبود را مختل می کنند.
گچ های پرینت سه بعدی شده نه تنها قادر به حل محدودیت های فوق می باشند بلکه بر مبنای طرح های مورد استفاده مزایای بیشتری نیز ارائه می دهند.
کست های پرینت سه بعدی شده دارای ساختار ضد آب بوده و تهویه مناسب به منظور جلوگیری از عفونت های احتمالی را فراهم می سازد.
با پیشرفت صنعت ارتوپدی آتل های گچی،سنتی،سنگین وزن و نامناسب جای خود را به کست های سه بعدی چاپی می دهند.
آتل ها و ارتزها به مرحله پیشرفته و به روزی رسیده اند که توانبخشی و مراقبت ها را به تجربه ای راحت و مطابق میل مبدل می سازند.

مزیت های کست های چاپی سه بعدی 
این کست ها علاوه بر اینکه به صورت سفارشی سازی شده و با اسکن دقیق ابعاد ناحیه مورد نظر بدن شخص،چاپ می شوند از قابلیت تنظیم نیز برخوردار می باشند تا هرچه بهتر بر روی بدن قالب شود.
از وزن بسیار سبک تری نسبت به آتل های گچی برخوردار می باشند به طوری که در بعضی کست ها تا یک دهم برابر اختلاف وزن وجود دارد.
ضد آب هستند و حتی از طریق منافذی که وجود دارد قابلیت آبرسانی به پوست را نیز دارا می باشند.
از طریق دسترسی که به پوست وجود دارد،هوای تازه به پوست بدن رسیده و قابلیت تنفس و هواگیری وجود دارد.
وجود این مزایا باعث می شود تا راحتی استفاده از کست سه بعدی برای بیمار وجود داشته باشد و روند بهبود استخوان و شکستگی تسریع یابد.
لازم به ذکر است که از کست های سه بعدی چاپی در اصلاح انحرافات آناتومیکی نیز استفاده می شود که درمقالات بعدی به این بخش نیز خواهیم پرداخت.
کلینیک فنی ارتوپدی صحت بخش تمام مراحل اسکن،طراحی و چاپ کست های سه بعدی را با استفاده از تجهیزات و دستگاه های به روز و کادر متخصص و مجرب انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید