تقاطع ارک جدید و طالقانی، جنب بانک صادرات، ساختمان جـم، طبقه اول | تلفن: ۲ - ۳۵۵۷۴۹۶۱ (۰۴۱)
کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش

تولید کاورهای چاپ شده سه بعدی پروتز پا در کلینیک صحت بخش برای اولین بار در ایران

کاورهای چاپ شده سه بعدی پروتز پا

کاورهای چاپ شده سه بعدی پروتز پا

کاورهای چاپ شده سه بعدی مختص پروتز پا برای اولین بار در کشور در کلینیک فنی ارتوپدی صحت بخش تبریز طراحی و تولید شد.
مسئول فنی کلینیک فنی ارتوپدی صحت بخش با اعلام این خبر گفت: کلینیک صحت بخش با بهره گیری از فناوری های سه بعدی مدرن، شکل واقعی اندام تحتانی را روی کاور مصنوعی بازسازی کرده و با این محصول می توان پروتز استفاده شده را بسیار کمتر از پروتزهای معمولی در استفاده کننده، نمایان کرد.
علیرضا کرباسی عنوان کرد: این نوع از تکنولوژی جاپ سه بعدی، امکانات نامحدودی برای طراحی ایجاد می کند و به پروتز اجازه می دهد تا بخشی متناسب با شکل بدن شخص استفاده کننده شود.
وی افزود: همچنین با افزودن امکان رنگ آمیزی کاور به رنگ دلخواه، ترکیبی کاملا شخصی سازی شده به وجود می آید.
کرباسی در مورد دلایل استفاده از این تکنولوژی در ساخت پروتزهای پا عنوان کرد: کاور های ۳بعدی بسیار سبک و ضد آب بوده و از مقاومت خوبی برخوردار هستند که ظاهر خوشایندی به پروتز های زیرزانو و بالای زانو می دهند.
مسئول فنی کلینیک صحت بخش، تصریح کرد: اگرچه بازیابی عملکرد راه رفتن برای ما در کلینیک صحت بخش، از همه مهمتر است، اما معتقدیم ظاهر پروتز را نباید نادیده گرفت.
کرباسی با اشاره به اینکه نمونه های تولید شده در صحت بخش از نظر قیمت، پایینتر از نمونه های مشابه خارجی هستند، گفت: نمونه های خارجی این محصول با قیمت های بسیار بالا موجود هستند و ما این محصول را با قیمتی بسیار ناچیز نسبت به نمونه های خارجی، مطابق سلیقه و شکل آناتومیکی پای هر شخص تولید می کنیم.
وی ادامه داد: این محصول جدید برای اولین بار در ایران تولید می شود و مشابه داخلی ندارد.
گفتنی است، کلینیک ارتوپدی فنی صحت‌بخش فعالیت های علمی و تجاری خود را در سال ۱۳۶۳ در تبریز آغاز کرده است و به ارائه خدمات ساخت ارتز و پروتز، کفش و کفی‌های طبی، پای مصنوعی، درمان زانوی ضربدری و پارانتزی و سایر خدمات درمانی مکمل ارتوپدی می پردازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید